ABDde 5 yıl boyunca 2 binden fazla gencin katılımıyla yapılan bir araştırmaya göre; hayır. Üstelik kahvaltı yapmayan gençler, daha fazla kilo kaybetmedikleri gibi, güne kahvaltıyla başlayanlardan ortalama 2.3 kg daha ağır.
Araştırmacılar da, kilo vermek konusunda kulaktan dolma bilgilere güvenilmemesi gerektiğini belirtiyor ve öğünlerinin vaktinde tüketilmesinin önemini vurguluyor.