Güneş, kalbe de iyi geliyor
Web NTVMSNBC   
NTVMSNBC'yi açılış sayfam yap
Sağlık
Bayındır Hastaneleri Köşesi
Beslenme
Kalp-Damar Hast.
Genetik
Cinsellik
Stres
Kanser
AIDS
Sigara
Erkek Sağlığı
Kadın Sağlığı
Çocuk-Bebek Sağ.
Diğer Hastalıklar
Kuş Gribi haberleri
Video
Foto Galeri
Türkiye
Dünya
Ekonomi
Spor
Teknoloji
Sağlık
Kültür Sanat
Yaşam
Hava Yol
Yeşil Ekran
Eğitim
Moda
Otomobil
Doğuş Yayın Grubu
NTV
CNBC-e
e2
NTVSPOR.NET
NBA TV
NTV Radyo
Eksen 96.2
Radio N101
NTV Yayınları
N. Geographic
 
NTVMSNBC Anasayfa » Sağlık » Kalp-Damar Hast.

Güneş, kalbe de iyi geliyor

Güneşe aşırı derecede maruz kalmanın cilt kanserine yakalanma riskini artırdığı biliniyor, ancak yapılan son araştırmalar, güneşten gerekli ölçüde yararlanmanın birçok faydası olabileceğini gösterdi.


 DİĞER HABERLER

  SAĞLIK - EN ÇOK OKUNAN HABERLER

AA
Güncelleme: 23:35 TSİ 25 Ocak 2008 Cuma

WASHİNGTON - ABD’de yayımlanan bir araştırmada, D vitamini eksikliğinin kalp-damar hastalıklarına yakalanma riskini artırabileceği ortaya çıktı.
Haberin devamı

Harvard Tıp Fakültesinden Thomas Wang başkanlığındaki ekibin, 5 yıl boyunca ortalama 59 yaşındaki 1739 kişi üzerinde yaptığı araştırma, kanında D vitamini eksikliği bulunan (her mililitre kanında 15 nanogramdan az) kişilerin kalp krizi veya beyin kanaması geçirme ya da kalp yetmezliğine yakalanma riskinin, kanındaki D vitamini seviyesi daha yüksek kişilere göre iki kat fazla olduğunu ortaya koydu.

Araştırma, D vitamini eksikliği olan özellikle yüksek tansiyon veya şeker hastaları ya da kolesterolü yüksek hastalarda kalp-damar hastalıklarına yakalanma riskinin yüzde 60 daha fazla olduğunu da gösterdi.

Giderek daha fazla bulgunun D vitamini eksikliğinin kalp-damar için zararlı olduğunu gösterdiğini ve araştırma sonuçlarının ilginç olduğunu söyleyen Wang, bu vitaminin eksikliğinin kalp-damar hastalıklarını artırdığının kesin olarak belirlenmesi için daha geniş çaplı araştırmalar yapılması gerektiğini vurguladı.

Araştırma, Amerikan Kalp Derneği dergisinde yayımlandı.

GÜNEŞ KANSERİ YENME ŞANSINI ARTIRABİLİYOR
Amerikan Ulusal Bilimler Akademisinin (PNAS) yıllık dergisinde yayımlanan başka bir araştırma da güneşli bölgelerde yaşayan, dolayısıyla D vitamini alabilen kişilerin kanserden ölme riskinin, daha az güneş olan kuzeydeki bölgelerde yaşayanlara göre az olduğunu gösterdi.

New York’taki Brookhaven Ulusal Laboratuvarından bilim adamları, araştırmaya katılan hastaların kanındaki D vitamini seviyesiyle, hayatta kalma süresini karşılaştırdı.

Buna göre Avustralyalıların kanında İngilizlerden 3,4, İskandinavyalılardansa yaklaşık 5 kat fazla D vitamini olduğu görüldü.

Araştırmada ayrıca kuzeyden güneye gidildikçe, kolon, meme ve prostat kanseri bulgularına daha fazla rastlandığı, buna karşılık hayatta kalmayı başaran hasta sayısının da yükseldiği ortaya çıktı.

 

Bu habere oy ver
Düşük
1 Puan 2 Puan 3 Puan 4 Puan 5 Puan 6 Puan 7 Puan 8 Puan 9 Puan 10 Puan
Yüksek
     •  En çok puan alan haberler

Yazdır Gönder Görüş yaz/ oku

                        Bu habere henüz yorum yapılmamış


Ana Sayfa | Türkiye | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür Sanat | Doğal Hayat | Eğitim | Moda
Spor | Hava Yol | İletişim | Yardım | İzleyici Görüşleri | Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları